Frutos Secos Trametre a un amic

Els fruits secs son així anomenats perquè tots tenen una característica en comú: en la seva composició natural tenen menys d’un 50% d’aigua. El consum de fruits secs està molt relacionat amb la salut per ser aliments molt energètics, rics en grasses, en proteïnes, oligoelements, Vitamina E (actuant com principal antioxidant), vitamines B, àcids grassos omega 3 (poli-insaturats), fosfor, magnesi, coure, ferro, calci, hidrats de carbono i fibres.

El consum de fruits secs afavoreixen una disminució de grasses saturades (LDL)1 -les que comporten un risc cardiovascular- y un augment de grasses no saturades (HDL)2, que ajuden a prevenir les enfermetats coronaries.

_____________________________________________

1 LDL: Es el principal transportador del colesterol, esencial per a la viabilitat de les cèl•lules, a través de la sang cap als teixits perifèrics que no son el fetge. Es considera el precursor dels problemes coronaris.
2 HDL: Capta el colesterol procedent dels teixits perifèrics i el transporten cap al fetge on es descarrega el colesterol, el qual es catabolitza en sals biliars i es llibera a l’aparell digestiu.
 


Ametlla

- closca
- gra
- repelada

 Ametlla

Anacard

- gra

 Anacard

Avellana

- closca
- gra
- Processada (repelada,
  granillo,  pasta)

 Avellana

Cacauet

- closca
- gra
- repelat

 Cacauet

Coco ratllat

- fi 

 Coco ratllat

Cigró torrat

- blanc
- groc
- crunchy

 Cigró torrat

Blat de Moro

- crispetes
- fregit

 Blat de Moro

Nou

- closca
- gra

 Nou

Pinyó

- gra

 Pinyó

Pipa carbassa

- closca
- gra

 Pipa Carbassa

Pipa girasol

- closca
- gra

 Pipa girasol

Festuc

- cru closca
- cru gra amb pell
- cru repelad
- torrat i salat

 Festuc